poniedziałek, 4 listopada 2013

Poszukiwania w Gwatemali 1948

Poszukując ciekawych walorów do mojej kolekcji przeczesałem dość sporą część internetu. Początkiem było allegro, Ebay, bidstart czy też delcampe. Na ww. stronach można wylicytować ciekawe pozycje, lecz trzeba mieć na uwadze koszty przesyłki oraz metody, płatności. Wydaje mi się, że jeśli chodzi o zagraniczne zakupy najlepiej skupić się na formie płatności paypal. Ta wygodna metoda zapłaty jest powiązana z najbardziej popularnymi serwisami typu Ebay czy decample. Zakup za granicą daje nam możliwość znalezienie nie dostępnych w naszym rodzimym kraju walorów, które poszukujemy. Po za tym dość często przesyłka z Niemiec czy też Holandii czy USA jest tańsza niż na aukcjach allegro. W chwili obecnej sam oczekuję przesyłki z USA ze znaczkami pochodzącymi z Gwatemali. Oto one:

Michel : 484-488

1948 roku odbyły się w Gwatemali Mistrzostwa Ameryki Środkowej i Karaibów(CCCF Champiosnship). Mistrzostwa trwały od 29 lutego do 21 marca 1948. Gwatemala w tych mistrzostwach zdobyła drugie miejsce, trzecie Panama, czwarte Curacao i piąte Salvador. Puchar w 1948 roku znalazł się w rękach Kostaryki.



Federacja CCCF została rozwiązana w 1961. by dać początek CONCACAF, The Confederation of North, Central America and Caribbean Association Football (Konfederacja piłki nożnej Ameryki Północnej, Środkowej i Karaibów) – jedna z sześciu kontynentalnych konfederacji piłkarskich wchodzących w skład FIFA założona 18 września 1961 roku w Meksyku. 

Choć znaczki z Gwatemali nie dotyczą bezpośrednio tematyki mistrzostw świata bardzo mi się spodobały, zatem postanowiłem, że dobrze by było gdyby zagościły w mojej kolekcji, dodatkowo uzupełniłem swoją wiedzę na temat CCCF i CONCACAF, więc czekam nie cierpliwie na moją przesyłkę, która kryje w sobie dość ciekawą historię.


The CCCF Championship was an association football (soccer) tournament made for teams in the area of Central America and the Caribbeanbetween the years of 1941 and 1961. It was founded in 1938 and the precursor of the CONCACAF, that was formed when CCCF (Confederacion Centroamericana y del Caribe de Futbol) merged with the NAFC (North American Football Confederation) in 1961. The North American Football Confederation also organized the NAFC Championship in 1947 and 1949, which was revived in 1990 and 1991, after 41 years of absence, before the introduction of the CONCACAF Gold Cup.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz